نگهداری لوازم آرایش و مراقبت صحیح از آن‌ها

نگهداری لوازم آرایش و نحوه صحیح مراقبت از این محصولات می‌تواند تا حد زیادی به عمر آنها افزوده و در بسیاری از موارد سلامت پوست و زیبایی شما را تضمین نماید. بهترین شیوه برای نگهداری لوازم آرایش قرار دادن آنها در دمایی ثابت می‌باشد که نه در اثر گرما ذوب شوند و نه در اثر سرمای بیش از حد از حالت نرمال خارج شده و تغییر شکل بدهند. در این مقاله تمامی ریزه کاری‌های مربوط به نگهداری لوازم آرایش را با هم مرور خواهیم کرد.

نگهداری لوازم آرایش

نگهداری لوازم آرایش مختلف

قبل از هر چیز باید یک کیف مخصوص با گنجایشی مناسب را برای نگهداری لوازم آرایش خود تهیه نموده و محصولات آرایش خود را به ترتیب داخل آن قرار دهید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند لوازم آرایش را با خود همراه داشته باشند بهتر است یک کیف جداگانه برای کیف دستی خود تهیه نموده و برخی از لوازم آرایش ضروری خود را درون آن قرار دهید. بدین ترتیب می توانید از تغییر شکل یافتن محصولات آرایشی خود در اثر حرارت متغیر خارج از منزل جلوگیری نمائید. در میان انواع محصولات آرایشی، نگهداری لوازم آرایش مربوط به چشم ها و لب ها از بیشترین اهمیت برخوردار بوده و باید تدابیری جهت حفظ فرمولاسیون و شکل ظاهری آنها بیندیشید. آسان طب توجه شما را به نکاتی ریز درباره نگهداری لوازم آرایش مختلف جلب می نماید.

مراقبت از عطر

روش نگهداری از عطر به این صورت است که اولا عطر خود را در محلی که تاریک و خنک بوده و به دور از تابش مستقیم نور است قرار دهید. نکته دوم این است که باید بدانید گرما و حرارت زیاد فرمولاسیون عطر شما را تغییر داده و در مدت زمانی معین آن را فاسد می نماید. بنابراین توصیه می شود که شیشه عطر خود را در محلی که دمایی کم اما ثابت داشته قرار دهید. نکته نهایی در مورد استفاده از عطر این است که بدانید عطر شما پس از خروج از بسته بندی و شروع استفاده از آن برای مدت زمانی در حدود یک سال به حالت نرمال باقی مانده و پس از طی این زمان شروع به تغییر رنگ و رایحه نموده و غیر قابل استفاده خواهد بود.

نگهداری از لوازم آرایش مربوط به پوست

نگهداری لوازم آرایش

این محصولات نیز که شامل انواع کرم زیبایی پوست مانند مرطوب کننده ها و کرم های مغذی بوده و در لاین آرایشی نیز شامل انواع کرم پودر و پنکیک می باشند باید مورد توجه قرار گیرند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می توانید برخی از کرم های پوستی را مانند انواع کرم های ضد آفتاب و دور چشم را داخل یخچال نگهداری نمائید. باقی محصولات مانند کرم پودرها و… را نیز می توان داخل یک کیسه شکیل آرایشی، درون کیف آرایش خود قرار دهید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:نگهداری لوازم آرایش, | 14:49 | نويسنده : Bahar |